sade tasarımıyla gözü en az yoran, boktan içeriğiyle beyni hiç yormayan blog ödülü - 2009

21 Aralık 2009 Pazartesi

forum yöneticilerindeki kompleks sorunsalı

türkiye'de forum deyince aklımıza ne gelir? milli ideolojik kollektivizmden başı dönmüş üyeler, açtığı konuyu editlediğiniz için küsen kompleksli yönetim, yönetime yaltaklanan üyeler, erkeklik kültleri, kadın üyelerin resimli şiirleri, kadın üyelerin "teşekkürler güzel paylaşım" mesajına rep verip medet uman erkek üyeler falan filan... kısacası genel davranış biçimlerine bakıldığında forumlarla iktidar açlığı ve güç fetişizmi gibi duyguların doyurulduğu çok net bir şekilde görülebiliyor. bu durum tartışmalarda da kendini gösteriyor aslında. sıradan üye olarak yönetimden biriyle tartışmaya girdiğinizde haklıysanız direkt olarak banlanıyorsunuz. yani yönetimin hiçbir zaman yenilmediği bir savaş durumu var ortada... tam tersi olan durumlarda ise (yani yönetim haklı, kullanıcı haksızsa) bütün forum haksız olan kullanıcıyla ölümüne dalga geçer, gücün yanında bulunulur. çünkü forum yöneticiliği hala müthiş bir iktidar sembolü olarak görülmekte ve yönetim elemanlarının akla hayale gelmedik kompleksleri her zaman ortaya çıkabilmektedir. ben de dilforum diye bir foruma üye olmak gibi bir hata yaptım. foruma slogan önerilerinin yazıldığı ve bir tanesinin seçileceği bir konu vardı gözüme çarptı. genelde sloganları bilirsiniz. "dilforum, dilin adresi", "dilforum, dillerin buluşma noktası" gibi klişeşerden yüzlercesi arka arkaya dizilmişti. insanlar o kadar yaratıcıydı ki 160 kadar slogan önerisi vardı ve hepsinin içinde "dil" geçiyordu. ben de naçizane önerimi yazayım dedim. genesis'teki babil kulesi efsanesi aklıma geldi ve "babil kulesinin en üst katı" şeklinde bir slogan önerisinde bulundum. tabii insan forumda her şeyi dilekçe yazar gibi yazmıyor ve sağında solunda smiley'ler falan vardı. aldığım tepkiyi kendiniz görün.


sitenin kurucusu olan adam bu mesajımı ciddi olmamakla suçluyor. bunun anlamı şu: içerikte dikkate değer bir şey bulamamış ve sadece biçime yoğunlaşmış. bu adamı size tanımlayayım: bu adam ingilizceyi sadece dersane açıp para kazanmak için öğrenen sıradan bir ingilizce öğretmeni. hayatında hiçbir karmaşık şeye kafa yormamış, kitap okumak, bir şeyler öğrenmek gibi aktiviteleri çoktan askıya almış bir kişilik. böyle  ingilizce öğretmenlerini şimdiye kadar dersanelerde olsun, ingilizce kurslarında olsun, ortaokullarda, liselerde olsun çok fazla gördük. o yüzden fazla şaşırmıyor ve o sözle ne demek istediğimi açıklıyorum bir sonraki postta... unutmadan da belirteyim, siteden banlanmamış, toptan silinmişim. o yüzden benim mesajlarım yok olmuş, ne yazdığımı sadece quote olarak görebiliyoruz. eraserhead adlı kullanıcı ben oluyorum.

 
bu mesajda da adamımızın sitenin kurucusu olmasına rağmen kullanıcının önerisini bilgi eksikliğinden dolayı anlayamadığı için köşeye sıkışmış bir sıçan gibi davrandığını görüyoruz. smilofobi diye bir şey yeni mi çıktı acaba? güya beyimiz smiley'lerden rahatsız olmuş ve o yüzden bu öneriyi kabul etmemiş. geçsene bunları yavrum!

bu cevaptan sonra, smiley'lerle dolu 7 tane önerinin kabul edildiğini yazmıştım ama ona cevap gelmediği için toptan silinmiş durumda. isteyen siteye girip bakabilir. normalde herhangi bir şeyi bilmeyen insana cahil diye hakaret edilmez. her insanın her şeyi bilmesi beklenemez tabii ama burada hatasını kabul etmediği gibi bilgisizliğini de tartışmanın diğer tarafını yok ederek haklı çıkarmaya çalışıyor. böyle bir adam cahil sıfatını sonuna kadar hak etmiyor mu?

ayrıca bu postların linki de şurda:
http://www.dilforum.com/forum/tarih-i-dilforum/72457-dilforum-sloganini-ariyor-16.html

6 yorum:

Ova (Excuse My Reading) dedi ki...

fakat kıçıkırık bir foruma moderator oldum diye kendini hitler sanmak?

bir de bu türk milletindeki ciddiyet olayına hastayım..lütfen ciddi olalım. anamızı da zikseler, tepemize de binseler. cüddüü olalumm

baskasininsesi dedi ki...

sabah sabah acayip güldüm yaa.. hele şu "yahudi yerleşimci" beni benden aldı. allah da seni güldürsün, diyerek sözlerime son veriyorum.

kadin dedi ki...

ya ben de iyi güldüm :) aslında trajikomik ama :) neyse sen bence başka bi kullanıcı adıyla üye ol ve kendini destekle niye adamın hakkını vermediniz falan yaz ahah :))

Hüseyin Tır dedi ki...

@merope
o kadar kompleksliler ki smiley kullanmayı olgun olmamak gibi falan görüyorlar :D gülmekten ölür ve daha çok smiley kullanır insan böyle beyinsiz yaratıkların yanında. illa ki o ciddiyet manyaklığı... bir haber sitesinden kopyalayıp yapıştırdığın habere bakıyoruz sonuçta neyin ciddiyeti? forumun kendisinin bi kere ciddiyetle alakası yok :D seksi resimler (+18) diye bölüm var, onun altında felsefe bölümü, onun altında islam diye bir bölüm...

baskasininsesi@
çok gıcık oluyorum o lafa :F ne demek yahudi yerleşimci yahu? sanki bir insan türü var "hanım bizimkiler gazzeyi almış hadi gel bu sefer de oraya yerleşelim" gibi şeyler söyleyen, atletle yaşayan ilginç insanlar geliyo aklıma

@kadin
ilk silindiğimde düşündüm onu da iğrenç forumları yerin dibine batsın... hele ki sadece ingilizce konuşulan topic'ler var gülmekten ölürsünüz :D herkeste zorlama bir zor kelimelerle cümle kurma hastalığıdır gidiyor. bir dizi bbc spikerinin arasında geçen konuşmalar gibi :F almanca gramer kaynaklarını hacılar, bir daha da girmem artık :p

Lilith dedi ki...

euheueehueh yarılmadım değil
ve o değilde o herifi tanıyorum bizim dersanede hocaydı geçen yıl gerçi hala öylede benım dersaneyle ilişiğim kalmadı :)))

bir ara gideriz bir çay demleriz
termos - semaver anladın sen =))

Hüseyin Tır dedi ki...

eveeett o da eskişehirde zaten :D bence termos falan yetmez kazan götürelim :F