sade tasarımıyla gözü en az yoran, boktan içeriğiyle beyni hiç yormayan blog ödülü - 2009

24 Aralık 2009 Perşembe

işveren azarlamak

en sonunda dün gerçekleştirdiğim şeydir. manyak işverenler benim gibi nezih, latif ve mümtaz bir şahsiyeti bile çileden çıkarmayı başarmışlardır. erkekler için "askerliğini yapmış olma" şartının aranmasına inanılmaz gıcığım. askerden gelsek "artık yaşlanmışsın" diyerek almayacaklardır (tabii gelirsek)... devletin saçma politikaları sonucu askerlik yapma konusundaki düşüncelerimi yazsam sayfalar yetmez sanıyorum ama her türk asker doğduğu için bu konuda da yalnız olduğuma eminim. neyse, telefonla arayıp askerliğimin 2 yıl tecilli olduğunu söyledim. 2 yıl sonra gidiyorsun yani dedi, ben de evet dedim. kusura bakmayın diye bir cevap geldi... ben de dayanamadım maaşı sordum. 1000 - 1200 arası dedi. bunun sonucunda kendimi tutamayıp telefona karşı hönkürdüm. kaç çalışanınız 2 yıldan fazladır o maaşa çalışıyor diye sordum. bizim çalışma ortamımız aile gibidir diye bir şey geveledi. ben de çocuğuna harçlık verir gibi maaş vermenden belli zaten dedim ve bir de beyinsiz olarak nitelendirdim kendisini...

böyle güzel bir konuşmaydı işte... içinizde insan kaynakları yöneticisi falan varsa kusura bakmasın pozisyona değil, kişiye güdümlü bir hakaretti. hatta o kişinin kendisine bile değil, patronuna diyelim... sanki ayda 5 milyar vereceklermiş gibi askerliğini action man olarak yapmış, jetpack ehliyeti bulunan, paint'te mona lisa çizebilen eşcinsel eleman alınacaktır türünde ilan veren çok afedersiniz ama puştlar bulundukça kan beynime sıçrıyor.

3 yorum:

Merope dedi ki...

abi ben iş görüşmelerinde ne sorulara maruz kaldım..
hamile misiniz, hamile kalmayı düşünüyomusunuz
yüksek lisans yapıcam diyince özel hayatınızdan dolayı sizi malesef kabul edemiycez demişti salagın teki

baskasininsesi dedi ki...

blogger en asil duyguların insanıdır, diyerek alkışlıyorum seni.

İsimsiz Yazar dedi ki...

bu ülkede iş bulabilmek için üniversite bitirip yüksek lisans ve doktoranı verdiğinde askerliğini de vermiş olman etkenini göz önüne katarsak yaşının maksimum 19 falan olması gerekiyo. hepsini sığdıracaksın hacı 1 yıla. yoksa ekmek yok süpersonik ülkemin süpersonik eleman bekleyen sikimsonik patronlarından.