sade tasarımıyla gözü en az yoran, boktan içeriğiyle beyni hiç yormayan blog ödülü - 2009

1 Mart 2011 Salı

türk halkının hukuk yavşaklığından tiksiniyorum



zamanında salilhlide bir dükkan ismiyle feci kafa bulmuştum. tabii sadece adıylaydı sorunum. sahipleri şeker gibi insanlarmış, sattıkları ürünler über kaliteliymiş falan bu konularda pek bilgim yok. zaten 5-10 yılda bir giyecek aldığım için bilgimin olması da çok zor.  neyse, aradan 3 sene geçti ve bu dükkanın yılmaz savunucuları ortaya çıktı. sattıkları ürünler kaliteli, sahipleri çok iyi insanlar şöyle böyle dediler. ben de banane ulan, ben adıyla ilgileniyorum dedim. hatta annem de ordan alışveriş yapmış ve kalitesinden memnunmuş. ee, napalım? adı hala çok kötü. işte ben dükkan nasıl bir şey bilmem etmem diye yanlış anlaşılmalara mahal vermemeye çalışırken bir koç yiğit çıktı geldi. deli yüreğin müziği eşliğinde ortalığı dağıttı adam. postuma yaptığı yorumu göstereyim de az gülün.


Adsız dedi ki...
salihlili güzel arkadaşlar kendi içinizde bu konuyu tartışacağınıza gidin firma sahibine yazının içeriğinden bahsedin ve ona bir hukuk bürosuna gidip basın yoluyla karalama ve hakaret edildiği gerekçesiyle dava açması gerektiğini anlatın banada bu arkadaşın yanlı yayın yaptığı düşüncesi yerleşti hani ökkeşten gayrısını tanımıyormuş ya sonuçta ikiside komşu dükkanlar,nerde kalmıştık evet dava açsınlar ve onlara bir dükkan daha açıcak kadar tazminat hakları olduğunu da ekleyin yazıdaki riyakar ikiyüzlü v.b. bilinçsiz yazılmış kelimelerin hesabını herhangi bir sigorta şirketi bile sorabilir hukuksal açıdan hakları var önemle duyrulur,bu yorumumu yayınlayacağını sanmıyorum ama senin sayfanın adının yanında haha çok masum be kardeşim.
tutmayın küçük enişteyi. şimdi bu yorumun yakın okumasını yapacağım sevgili blöğ kardeşlerim:

1-  ...gidin firma sahibine yazının içeriğinden bahsedin...
efendim yazar burada alman modernitesinin soğuk yüzüyle kullandığı hukuk terminolojisinden faydalanarak "firma sahibi" söz öbeğiyle gözümüzü korkutuyor mu? korkutuyor. FİRMA SAHİBİ! yaz kızım işbu davanın tarafları rukneddin cevdet kekremsi ve hede hödeoğlu olup, will hereby be referred to as BLOG YAZARI and FİRMA SAHİBİ! hell fuckin yeah! du bist wundabar!! jaa ich komme! nasıl bir mastürbasyon! nasıl bir tatmin duygusu!

2-  ...ve ona bir hukuk bürosuna gidip basın yoluyla karalama ve hakaret edildiği gerekçesiyle dava açması gerektiğini anlatın.
böyle de tam kutsal kitap gibi oldu ha. ve tanrı yakub'a dedi ki, öyleyse sen de bir hukuk bürosuna gidip basın yoluyla karalama ve hakaret edildiği gerekçesiyle dava açması gerektiğini anlat. yakub cevâb veremedi. şimdi güzel kardeşim, adamın hiç işi gücü yok, bugün huhu giyim, yarın microsoft, öbür gün toyota'ya her türlü boku atabilecek potansiyele sahip ciddiyetsiz bir blog yazarını, hiçbiri salihlide yaşamayan sadece 31 okuru olan bir blog yazarını dava etmek için hukuk bürosuna, avukatlara falan para verecek, üstüne bir de bir sürü yasal prosedür takip edecek.
bir de "basın yoluyla" lafına çok güldüm, bilesin. sanırsın ki bir usa today, washington times yazarıyım da huhu giyimin usame bin ladin'e çorap sattığını tespit ettim. git kendine bir iş güç bul yahu. origami falan öğren, bi duş al.

3- ...banada bu arkadaşın yanlı yayın yaptığı düşüncesi yerleşti hani ökkeşten gayrısını tanımıyormuş ya sonuçta ikiside komşu dükkanlar...
bir kere "da" ayrı yazılır evlat, şunu bi iyice öğren. ayrıca yanlı yayın nedir ulan? sjkdhjksahdkjahdkja yanlı yayın demiş adam. şu blog hayatım boyunca bana bu kadar saygı gösteren bir kişi olmadı şerefsizim. adam beni adeta bir cbs, bir washington times olarak görüyor. sanki ökkeşin reklamlarını aldım blogun dört bi yanına. ben bi kere tommy'den aşağı giymem bebeğim. ikincisi de ökkeş bi 100 yıldır salihlide. şu markalaşma harikası adına rağmen bu kadar tutulan başka bir kuruluş tanımam ben. zamanında pazar yerinde kadınlar ökkeş ürünlerini kapışırken kavga ederdi de biz deliliğin sınırlarını öğrenirdik küçük yaşta. yoksa gidip ökkeşten bir şey aldığımdan değil. onu biliyorum sadece. şimdi ben buraya çıkıp ben cisco'dan gayrısını tanımam yazsam at&t, kumtel falan bana dava mı açsın? tanımıyorum ulan, zorla mı?

4- ...nerde kalmıştık evet dava açsınlar ve onlara bir dükkan daha açıcak kadar tazminat hakları olduğunu da ekleyin...
offf yemin ederim şu anda kan beynime sıçradı. bu nasıl bi artizlik? "nerde kalmıştık" falan noluyor çocuğum? bu nasıl cool tavırlar? justin bieber mısın sen yavrum? nesin sen? sen adsız bir yorumcusun, havan kime yabancı? adsız yabancı, adsız alkolik seni. yok anam, bi dükkan yetmez. bence plaza falan açsınlar. hatta dünya tarihinde görülmemiş bir tazminat alıp ülkenin dış borcunu ödeyin direkt. görüntü ve ses kayıtlarının bile cinayetler için 1. dereceden delil sayılmadığı bir dünyada 2 metrekare dükkanın saçma adı hakkında yorum yaptım diye benden 1 dükkan parası tazminat alacaklar he mi? bu hayal gücüyle rönesans döneminde yaşamalıydın oğlum sen. çok yazık olmuş bu yaratıcılığa. ayrıca ben sana dava açarsam ne olacak? beni düpedüz tehdit ediyorsun. neyse ki o kadar da basit bir insan değilim, hadi yırttın.

5. ...yazıdaki riyakar ikiyüzlü v.b. bilinçsiz yazılmış kelimelerin hesabını herhangi bir sigorta şirketi bile sorabilir hukuksal açıdan hakları var önemle duyrulur.
babababa salak cümlelere bak. hayatında kitap okudun mu bilmiyorum ama şimdi yazdığım şeyle senin anladığını bi karşılaştıralım:
bir kere ":)" şeklinde yapılan smiley hiçbir şekilde haha demez çünkü ağzı kapalıdır. dese bile yapı itibariyle son derece riyakâr, soğuk ve küçümser bir smileydir dükkan amblemi yapılmaz. ilk ortaya çıktığında bir sigorta firmasının amblemiydi bu işaret ama zaten sigorta şirketleri riyakâr, soğuk ve küçümser değil midir?
şimdi efendim burada ben iki nokta ve parantez kullanılarak yapılan smiley'leri küçümsüyorum. dükkana veya bir şahsa bok atmış mıyım? hayır. peki bunu anlamak için ne lazım? okuma-yazma. bir parça da anlama, comprehension, verständnis. iddiama göre bu smiley dükkan amblemi yapılmak için fazla riyakar, soğuk ve küçümser. sadece bunu eleştirmişim. ayrıca bu amblemi ilk kullanan bir sigorta şirketi. yani bu dediklerin mümkün olsa sigorta şirketi de huhu'dan birkaç milyar dolar tazminat alır heralde ama sapıklığın lüzumu olmadığını senin dışındaki herkes öğrenmiş anlaşılan. benim de blogdaki yazılarımı birisi çalıp kendi blogunda yayınlamıştı ama kimseye dava açmadım. ayrıca bana sigorta şirketlerini mi savunuyorsun? tüh sana öyleyse. kapitalizmin kölesi seni, amerikancı, yandaş medya seni. taocu dombili. nıç nıç nıç. çok kızdım çok

6- bu yorumumu yayınlayacağını sanmıyorum ama senin sayfanın adının yanında haha çok masum be kardeşim
bahele neler de bilirmiş. bok masum değil mi yani? 3 gün o boktan çıkarmasan ne olur hiç düşündün mü? bundan sonra 3 gün gülmesen bir şey olmaz ama 3 gün sıçmasan patlarsın. hadi kabızsan 5 gün diyelim.


sonuç olarak, bildim seni yiğenim. sen türksün! bu adam sizce de tam bir türk değil mi sevgili blöğ kardeşlerim? amerikan filmlerinde gördüğü cool tavırlarla resmi takılma ayaklarını hayatına uygulamaya çalışan bir türksün sen. "mossad isterse seni 2 günde bulur", "koka kolayı tersten okuyunca no rakı no muhabbet yazıyormuş", "yüksek sesle müzik dinleyen komşuyu bi dava etseniz 2 trilyon tazminatı var" gibi cool ifadelerinle toplumda yer edinmeye çalışan zavallısın sen. gerçi şimdi türklüğe hakaretten de dava açarsın bana sajdjasdljalda.

hatta kendi cevabımı da yazayım da referans olsun:
Rukneddîn Cevdet Kekremsi dedi ki...
ıasdjosaıjroıajsroıa deli gibi gülüyorum. oğlum/kızım manyak mısın? sanırsın ki microsoft'a çamur attık. ayrıca he, evet ökkeş'in savunuculuğunu yapıyorum. hatta ökkeşin reklam filminde oynuyorum ben lebron james misali. ayrıca türk insanındaki bu hukuk bilinci yavşaklığından tiksiniyorum. hemen herkes hukuk bilincini ortalık yerde göstermek için şöyle dava açsa böyle kazanır ayakları falan yapar ülkemizde. oğlum seninle yıllarca dalga geçeceğim ve gördüğüm herkese anlatacağım bunu. karalama kampanyası ha? sjahfkshajkhfjkasfa evet abi biz nike, adidas, reebok ve pierre cardin olarak haha giyimi çekemiyoruz ve adını lekelemeye çalışıyoruz. dostum sen kocaman bir çılgınsın. şu hukuksal bilincini vergilerini cebe indirenler karşısında da gösterebiliyor musun? hayatında kaç tane sivil harekete katıldın? kaç protestoya, boykota destek verdin? kaç tane milletvekilinden özel üretim arabalarının hesabını sordun? haha giyime karalama kampanyasıymış da dava açarmışlar bana. hassiktir diyorum efendim, hassiktir. ben hapse girersem beni bu adsız şahıs azmettirdi derim jshakdshakjdhsakjda hatta fbi bağlantısı varmış asıl amacımız haha'nın sahiplerini öldürmekti diye ifade veririm. komik olma ufaklık, az otur soluklan, bi soğuk ayranımızı iç yiğenim. tatlısu hukukçusu, çılgın seni.

9 yorum:

Merope dedi ki...

mavi ekran verdim sanırım...

abi bu insanları dövsen bu denli tepki göstermezler. ama birine bişey denmiş ya, illa çıkıp akıl verecekler :))

herkesin birbirinin işine karışmadıgı bir dünya istiyorum rükü. o zaman herkes kendi işini düzgünce yapacak ve bence güzel bişeyler olacak...

:((((((
burnumuzu başkalarının işlerinden çıkaralım.

Rukneddîn Cevdet Kekremsi dedi ki...

çok rezil adamlar ya... sabah huşu içinde son zamanlarda pörtleyen 18-23 yaş arası kız bloglarını eleştircektim ama birden bu yorumu gördüm bütün günüm mahvoldu :/
neden dimi neden? sanki hoho giyim bir nike, dünyanın her tarafında şubesi var. benim odamın yarısı kadar bi dükkan ve benim yazımı okuyup ordan alışverişi mi kesecek millet? o kadar etkili yazsam zaten hiçbir yazımda hühü kelimesi bile geçmezdi :F

ebru kanat dedi ki...

bizim yorumlarımızı niye kaldırdın zaten gidip firma sahibine şikayet edicek tipler değiliz oradan yalnız abi sen aynı dükkandan bahsettiğine eminmisin orası bir ev büyüklüğünde L tipi çok geniş bir yer vallahi!bu admın da etsinler falan demesi bencede sinir bozucu inan ki gülüp geçerler haha giyim gerçekten kaliteli ürün satıyor bu bir gerçek annenizde oradan alışveriş yapıyormuş memnunmuş bunu söylemeniz çok yürekli geldi bana,ismi komik ama haklarını bizim hoşumuza gidiyor sen bence o avukat arkadaşa kızıp insanların levhaları üzerinde oynamışsın avukat amcanın seviyesine düşmek yakışmadı bu arada feride de sana çok kırgın koyunmuyum ben diyor:)

ebru kanat dedi ki...

cümlelerim hızlı yazdığım için devrik olmuş (bu adamın dava etsinler falan...)olucaktı,bu arada gerçekten durup durup ona patladığın için feride çok üzülmüş ne yani hahadan giyiniyoruz diyemi bu tepkisi diye habire söyleniyor:)avukat amcada hahanın sahiplerinden alışveriş yapsın sonra yorum yapsın hatta gidip kendi şikayet etsin bakalım tepkileri ne olucak ona ne taraflarıyla gülücekler yineliyorum çok iyi esnaflar benim tanıdığım bütün kızlar onları çiğneyip başka yerden alışveriş yapmaz,biz onları seviyoruz:)

Rukneddîn Cevdet Kekremsi dedi ki...

hausdhıuahsurıharuıa yemin ederim gülüyorum, 2 saattir gülüyorum. feride kendisine koyun dediğim için kırılmış mı? feride neden yapıyorsun böyle şeyler? seni hayatımda görmüşlüğüm yok, ki sana koyun falan da demedim. olmadı feride, bence şimdi sen de herkes gibisin... ayrıca dükkanı da bilmem açıkçası, hayatımda 1 kez içine girmişliğim yok. önünden geçerken kafamı çevirip bakmadım bile. tamam zaten ben de kalite malite konusunda hiçbir laf etmedim. sadece adıyla dalga geçiyordum şeker kardeşim niçin anlamak istemiyorsunuz? :/

FERİDE dedi ki...

evet kırıldım abicim senin sayfanı takip ettiğim için ben orada fikrimi söyledim haha giyimden memnunum diye çünkü o mekan hakkında bilgi sahibiyim bu senin diğer konularını okumadığım ve saygı görmemem anlamına gelmemeli,ebrunun taktığı isim hoş olmuş avukat amcayada sözüm var ben yineliyorum koyun değilim senin gütmenle iş yapıcak,haha giyimden kimsenin laf etmesiylede alışveriş yapmayacak değiliz ama şu gerçeğin altını çizicem ürünleri bozulmuyor arkadaşım herzaman değişik modeller oluyor ondan ilgi çekiyorlar okulda bunu nerden aldın diye sor birilerine 5 kişiden 3ü haha diyor,adını verirsem benide dava ederler yeni açılan marka firmanın bir kazağını aldım daha bir ay oldu halini görme annemin tozbezi daha kaliteli,bizim babalarımızda bu paraları sokaktan toplamıyor şahsen helal etmedim birde götürdüğümde yıkama hatası demezlermi yıkamadım dedimsede tınmadılar,allah bizi kazıklamayanlardan razı olsun allah bol kazanç versin meropenin dediği gibi burnuuumuzu bilmediğimiz yere sokmayalım,bu arada rükü abi beni tanıyıp tanımaman önemlimi sonuçta seni takip ettiğimiz için de olsa saygıyı haketmiyormuyuz?

Rukneddîn Cevdet Kekremsi dedi ki...

ah feride, üzülüyorum böyle şeylere taktığınızı gördükçe kuzum. yani kuzum derken samimiyet belirtsin diye. sana neden koyun diyeyim? öyle bir şey aklımın ucundan geçmedi. diğer konuları hiç takip etmesen bile sana koyun demem.

şimdi yazdığım şeyi buraya kopyalıyorum:
"şimdi ferideciğim öncelikle bir anda haha giyimi savunmaya başlayan grup olarak aynı kişi olma ihtimaliniz nedir? bana çok yüksek bi ihtimal gibi geliyor. ayrıca giriş yapman için gmail hesabının olması lazım"

bunu yazmışım ve burdan sana koyun dediğim sonucunu çıkarmışsın. bu yoğun metnimi uzun uzun okuduktan sonra bu sonucu nerden çıkardığını anladım :] şimdi efendim, aynı kişi olabilir misiniz derken belki haha'nın çalışanlarından biri olarak farklı kişilermiş gibi yazıyor olabilirsiniz diye düşündüm. sonuçta bir tek ebru kanat var, geri kalan adsız. kimsenin koyun olduğunu düşündüğüm için değil yani.

vay arkadaş, farkında olmadan hayranlarımı kırmışım. ne dangoz bi adamım ben

sallili dedi ki...

Rükneddin kardes. Bence sik kafana kurtul, cok ciddiyim. Pesini birakmazlar. Odun köftesi meshurdur Salihli'nin. Seni o ocaktan cektikleri yanan odunla döverler. Sonra cok aglarsin, "Tazminat vereyim de kurtulayim." dersin. Ama cok gec olur maalesef. Simdiden gecmis olsun.

Rukneddîn Cevdet Kekremsi dedi ki...

öleceksem odun köfte odunuyla öleyim. tabii öncesinde kelle paça da versinler son isteğim olarak. burdan salihli propagandası yaptığım gibi bi sonuç çıkmasın, sikmişim salihliyi ama paça + odun köfte her türlü gider